Via data naar blije leden en BN’ers

Hoe versterken we de binding met onze leden?  Deze vraag staat centraal in de pilot van Bouwend Nederland. Analyse van data biedt de sleutel tot de oplossing. Leden kunnen namelijk ingedeeld worden op basis van hun specifieke voorkeurspatronen. Dat geeft een inzichtelijk model voor de verenigingsmanagers om hun relatiebeheer op af te stemmen. Aan de …

Ondernemers Overleg Tholen (OOT) – ledenonderzoek

In opdracht van het bestuur van het OOT in maart 2019 een digitaal ledenonderzoek uitgevoerd onder 76 Thoolse ondernemers. Zeer hoge respons 70% en waardevolle opbrengsten gerealiseerd. Bestuur en leden werken met vernieuwd enthousiasme samen aan een gevarieerd en breed gedragen activiteitenprogramma. De opbrengsten van het onderzoek: Inzicht in de vitaliteit van het ledenbestand Ledenwaardering …

Sponsoring; meer nadelen dan voordelen?

ALS LOKAAL GEWORTELD BEDRIJF draagt u natuurlijk graag uw steentje bij aan de gemeenschap! Zo sponsort u al jaren diverse, clubs, verenigingen en activiteiten in uw werkgebied. De voordelen zijn talrijk. Vergroting naamsbekendheid, versterking van een positief imago. De mogelijkheid om een netwerk op te bouwen van mensen die iets voor je kunnen betekenen. Het …

Frisse communicatie in het bouwteam

HOE COMMUNICEERT UW BOUWTEAM met de opdrachtgever als er fouten worden gemaakt, als de planning dreigt uit te lopen? Blijkt uit de e-mails en appjes dat de irritaties oplopen? Lukt het om de communicatie ‘fris’ te houden, ook als de samenwerking wat minder soepel verloopt? Een belangrijk aandachtspunt als u zich wil verbeteren. Op dat …

Scoren met uw personeelsblad

WIST U DAT HET PERSONEELSBLAD een heel populair communicatiemiddel is? Uit onderzoek in de detailhandelssector blijkt dat 92% van de respondenten hun medewerkersmagazine leuk en leerzaam vinden, om te lezen. De inhoud van een personeelsblad is een mix van luchtige en informatieve verhalen over thema’s die de medewerkers verbinden en die het bedrijf belangrijk vindt. …

Laat het beste van uzelf zien

NEEM EEN VOORSPRONG op de concurrentie! “Hoe kan ik meer commerciële waarde halen uit onze projectevaluaties?” vraagt een ondernemer. Tips van SolDaad Vraag gericht naar een waardering van de bedrijfsreputatie. Volsta niet met een beoordeling van het geleverde product/de dienst. Stem de inhoud van de vragen af op wat de klant belangrijk vindt en bezig …

Kleren maken de man

LEKKER AAN DE SLAG in uw nieuwe bedrijfspand? Gefeliciteerd! U heeft vertrouwen in de toekomst. Als ik zelf rondloop in zo’n nieuw kantoor dan vind ik dat de medewerkers er knapper, frisser en professioneler uitzien. Echt! De uitstraling van het kantoor is zeker bepalend voor het aanzien van uw bedrijf. Kleren maken immers de man. Maar …

Relaties maken reputaties

DRIE VRAGEN UIT DE ADVOCATUUR. Een ondernemer die een advocaat nodig heeft, kiest steeds vaker voor een specialist. Iemand die de branche kent. De persoonlijke vaardigheden en de relatie met de advocaat worden nog belangrijker dan de naam van het kantoor. “Relaties maken reputaties”, en dat geldt zeker voor de advocatuur. Een advocatenkantoor dat een aantal …

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard

EEN GOEDE NAAM is veel waard. Jarenlang hard werken én resultaat leveren, liggen hieraan ten grondslag. Die goede naam van uw bedrijf is ook kwetsbaar. Eén negatief bericht kan veel schade toebrengen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Reputatieschade is dus een bedrijfsrisico om rekening mee te houden. Ook als uw bedrijf niet aan …